۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وزیر اطلاعات; حوادث اخیر حج از لحاظ امنیتی ــ سیاسی قابل بررسی است
کد خبر: ۱۰۷۹۳۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وزیر اطلاعات; حوادث اخیر حج از لحاظ امنیتی ــ سیاسی قابل بررسی است

وزیر اطلاعات گفت: کشته شدن زائران بیت‌الله‌الحرام در منا نمی‌تواند سهوی و بدون هیچ اشتباه و تخلفی از سوی مسئولان سعودی رخ داده باشد.

وزیر اطلاعات; حوادث اخیر حج از لحاظ امنیتی ــ سیاسی قابل بررسی است

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به حادثه روز پنجشنبه منا که در هنگام رمی جمرات رخ داد و به کشته شدن بیش از 1000 زائر بیت‌الله‌الحرام منجر شد، گفت: رخ دادن چنین حادثه بی‌سابقه‌ای در تاریخ حج نمی‌تواند سهوی و بدون هیچ اشتباه و تخلفی از سوی مسئولان سعودی باشد.

وی افزود: وجود چند حادثه طی کمتر از 20 روز در ایام حج از لحاظ امنیتی و حتی سیاسی قابل بررسی و تحقیق است و نباید به‌راحتی از آن عبور کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اعلام 3روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر مسئولیت‌پذیری دولت سعودی یک نوع هشدار برای عربستان و همه دولت‌های اسلامی است، ابراز کرد: امیدواریم سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی هرچه زودتر در راستای چاره‌اندیشی برای حفظ امنیت حرم الهی و ملزم کردن دولت سعودی به رفع نواقص و بی‌تدبیری‌ها وارد عمل شوند.

حجت‌الاسلام علوی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تغییرات نظام حاکمیتی سعودی و تذکرهای ایشان به دست‌اندرکاران بی‌تجربه و جوان عربستان یک پیش‌بینی عالمانه بود که بلاتکلیفی آنان در یمن و سوء‌مدیریت‌شان در برگزاری حج از جمله مصادیق این پیش‌بینی‌ها است.

انتهای پیام/*

R1011121/P1011115

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان