۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دولتمردان عربستان مرد بحران نیستند، مرد عیاشی‌اند
کد خبر: ۱۰۷۱۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرلشکر رشید در مراسم سازمان پدافند غیرعامل:

دولتمردان عربستان مرد بحران نیستند، مرد عیاشی‌اند

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دولتمردان عربستان تجربه میدانی ندارند و مرد بحران نیستند، مرد عیاشی اند.

 دولتمردان عربستان مرد بحران نیستند، مرد عیاشی‌اند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز طی سخنانی در مراسم ابلاغ حکم مقام معظم رهبری مبنی بر انتصاب سردار غلامرضا جلالی به ریاست سازمان پدافند غیر عامل، با اشاره به اینکه حادثه اخیر مکه و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از حجاج در سرزمین منا گفت: از دوم تا دهم مهر که آغاز آن عید قربان و پایان آن عید غدیر است متأسفانه دولتمردان مغرور، بی‌کفایت و بی‌لیاقت آل‌سعود این روزها را به عزا تبدیل کردند.

وی افزود: سنت خداوند این است که در کاسه کسانی که اخلاص نداشته و در راه خدا تلاش نمی‌کنند بلکه در مسیر شیطان گام برمی‌دارند زهر ناکامی و شکست می‌ریزد.

سردار رشید با تسلیت وفات زائران مسلمان به ویژه زائران کشورمان در حادثه منا از آن به عنوان فاجعه‌ای هولناک یاد کرد و گفت: هر کس دستش در کار حاکمیتی نباشد و مسئولیت نداشته باشد نمی‌تواند باور کند که این اتفاق در حج به دلیل بی‌کفایتی و احساس مسئولیت نکردن دولتمردان جنایتکار و بی‌لیاقت عربستان بوده است.

وی ادامه داد: ما که دستمان در کار است این را می‌فهمیم که اگر دولتمردان ایران را با دولتمردان عربستان سعودی مقایسه کنیم می‌بینیم که در همه دولتمردان و مسئولان ما احساس وظیفه و انجام تکلیف الهی در برابر خدا و مردم موج زده و با همین نیت از خانه بیرون می‌آیند تا در برابر مردم و خدا پاسخگو باشند اما دولتمردان عربستان هرگز این گونه تربیت نشده‌اند که نمونه دولتمردان پیش از انقلاب ما هستند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما که مرد بحرانیم و 37 سال است که در بحران زندگی می‌کنیم نمی‌توانیم تمرکز و اولویت بر روی دو موضوع همزمان داشته باشیم و همواره باید یک موضوع در دستمان باشد و حتماً باید مدیریت میدانی و خیابانی برای اجرای مراسم داشته باشیم و نباید دلمان را به ساختار سازمان خوش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همه مقامات در کشور همین طور هستند و زمانی که می‌خواهند حادثه‌ای را مدیریت کنند در میدان حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: زمانی که در جریان مراسم دعوت از رؤسای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به سپاه مأموریت دادند با کمک بسیج، نیروی انتظامی و ارتش، بسیج عظیمی ایجاد کرده و تمرکز داریم و با ایجاد قرارگاه، حضور میدانی داشتیم البته جمعیتی هم نبود اما به هر حال رؤسای کشورها بودند و نباید خدشه‌ای به امنیت آنها وارد می‌شد که نشد.

* دولتمردان عربستان مرد بحران نیستند مرد عیاشی‌اند

رشید با یادآوری اینکه شب و روز برای حفظ امنیت اجلاس رؤسای کشورهای غیرمتعهد در ایران تمرکز داده و مراقبت شد و بیش از صد هزار بسیجی در این زمینه فعال بودند، گفت: اما در مقابل، دولتمردان عربستان اصلاً تجربه میدانی ندارند و مرد بحران نیستند بلکه مرد عیاشی‌اند.

* دولتمردان عربستان ناراحتند که چرا مراسم حج در میان تهاجم ‌آنها به یمن قرار گرفته است

وی اولویت امروز دولتمردان سعودی را جنگ یمن و سرکوب مردم این کشور برشمرد و با اشاره به ناراحتی آنها از تقارن مراسم حج با هجمه آنان به یمن اظهار داشت: آنها از آنجایی که آدم‌های مغروری هستند تصور می‌کردند که در یک یا دو هفته یمن را بمباران کرده و بحث آن را تمام می‌کنند اما اکنون 6 ماه است که در آنجا در برابر ملت یمن زانو زده‌اند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: البته در یمن یک قدرت دفاعی و امنیتی قابل ملاحظه‌ای نیز وجود ندارد بلکه ارتشی است که اصلاً با انقلابیون همکاری نمی‌کند و بیش از 80 درصدشان با مقامات عربستان تماس گرفته و به «هادی» اعلام وفاداری می‌کنند و در نتیجه مورد حمله قرار نمی‌گیرند یعنی عربستان با ائتلافی که تشکیل داده است با یک عده جنگجوی یمنی که صرفاً کلاشینکوف و سلاح‌های معمولی در اختیار دارند می‌جنگند.

* مقامات عربستان الگوی رفتاری رژیم صهیونیستی را تکرار می‌کنند

وی با ابراز امیدواری نسبت به سقوط و فروپاشی رژیم فاسد آل‌سعود که در طول حیات 80 ساله‌اش تماماً در مسیر انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها حرکت کرده است تصریح کرد: مقامات عربستان الگوی رفتاری رژیم صهیونیستی را تکرار می‌کنند.

* عربستان از میدان یمن فائق بیرون آید منطقه را گرفتار جنگ‌های متعدد خواهد کرد

رشید با تأکید بر اینکه اگر عربستان از میدان یمن فائق بیرون آید منطقه را به علت مغرور شدن خود گرفتار جنگ‌های متعددی خواهد کرد، گفت: تا یک ملت و ارتشی به اینها بفهماند که دارند اشتباه می‌کنند منطقه باید هزینه بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه عظمت مقاومت ارتش، سپاه و ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس در مقایسه با دو جنگ ایران و روس در ابتدای سده 13 هجری و جنگ جهانی دوم و وقایع شهریور 1320 مشخص می‌شود، بیان داشت: سطح تصمیم تجاوز به ایران در سال 59 فراتر از صدام بود چرا که او اصلاً در اندازه‌ای نبود که بخواهد به ایران حمله کند و ابرقدرت‌ها برای این کار تصمیم گرفتند که نقشه‌شان شامل هرج و مرج، کودتا و در نهایت جنگ بود.

* 3 اطمینانی که صدام پیش از جنگ از آمریکایی‌ها گرفت

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: صدام پیش از حمله به ایران از آمریکا و غرب سه اطمینان خواست اول اینکه کسی ارتش ایران را کمک نکند که تا پایان جنگ هم هیچ کس کمکی به ایران نکرد دوم  اینکه در میان جنگ آمریکایی‌ها به دلایل سیاسی پشت‌سر ایران قرار نگیرند و سوم در زمان جنگ اتفاق خاصی در نیروهای مسلح نیفتد که موازنه را به هم بزند.

وی با یادآوری تلاش کسانی که درصدد بزک کردن چهره آمریکا بوده و در مقاطعی در سپاه مسئولیت هم داشته‌اند، اظهار داشت: یکی از این افراد می‌گوید که آمریکایی‌ها تا پیش از فتح خرمشهر کمکی به صدام نکرد و پس از آزادسازی خرمشهر به او کمک کردند در حالی که همین که آمریکایی‌ها هیچ کمکی به ایران نکردند خود بیشترین کمک به صدام بود.

رشید با اشاره به لغو همه قراردادهای تسلیحاتی ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی تا پیش از شهریور 59، خاطرنشان کرد: یک آمریکایی لهستانی‌الاصل در زمان دولت آقای خاتمی به ایران ‌آمد و به مقامات وزارت خارجه وقت گفته بود که می‌خواهم کتابی نوشته و در آن ثابت کنم که آمریکایی‌ها پشت پرده کودتای «نقاب» - معروف به کودتای پایگاه شهید نوژه - نبوده بلکه فرانسوی‌ها و دیگران در آن دست داشتند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: بی‌بی‌سی بخش‌هایی از این کتاب را در پایگاه اینترنتی‌اش منتشر کرد که خیانت نهضت آزادی را اثبات می‌کند.

وی در نقل خبر بی‌بی‌سی از کتاب مزبور خاطرنشان کرد: یک جاسوس سفارت آمریکا نیمه مهر ماه سال 58 با ابراهیم یزدی وزیر خارجه وقت ملاقات کرده و به او اطلاع می‌دهد که عراقی‌ها در پشت مرزهای ایران آرایش جنگی گرفته‌اند که آقای یزدی به صدا و سیمای واحد دزفول مأموریت می‌دهد از وضعیت مرزی فیلم گرفته که در نتیجه ادعای جاسوس آمریکایی برایش ثابت می‌شود؛ مهر 58 یک ماه پیش از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آن وقت همین نهضت آزادی ادعا می‌کند علت آغاز جنگ ایران و عراق اشغال سفارت آمریکا بوده است.

رشید افزود: تیتر این مطلب از کتاب نویسنده آمریکایی این است که دولت بازرگان اطلاعات حمله عراق را به جانشینان خود منتقل نکرد یعنی به بنی‌صدر و شهید رجایی درباره آمادگی عراق جهت حمله به ایران مطلبی نگفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تفاوت برگزاری مراسم‌های بزرگداشت دفاع مقدس در مراکزی چون پدافند غیرعامل با دیگر مکان‌ها تصریح کرد: مراکز نظامی باید پاسخ دهند که هر ساله برای تبیین آموزش و نظریه‌پردازی در عرصه دفاع مقدس چه کرده‌اند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابعاد روحی و اجتماعی دفاع مقدس را پایدار عنوان کرد و گفت: البته ماندگاری جنگ ما در مراکز مطالعاتی نیازمند اندیشه‌ورزی بوده که باید فراتر از زمان و فارغ از نگرش‌های شخصی و سازمانی و نیز حواشی جامعه باشد.




انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان