۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آینده کشتی متکی به تک ستاره ها نخواهد بود
کد خبر: ۱۰۷۱۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رسول خادم:

آینده کشتی متکی به تک ستاره ها نخواهد بود

رئیس فدراسیون کشتی معتقد است، ساختار حاکم در فدراسیون فضایی فراهم می کند تا همه کشتی گیران بتوانند در یک رقابت منصفانه، فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشند.

آینده کشتی متکی به تک ستاره ها نخواهد بود
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، فدراسیون کشتی 3 سال در کشتی آزاد و دو سال در کشتی فرنگی ساختار فنی را پیاده کرده است و توانسته با معرفی چهره هایی جوان و با آتیه، ‌چشم انداز روشنی برای فدراسیون رقم بزند.

خادم در باره فقدان ساختار فنی در فدراسیون های ورزشی کشور گفت : این موضوع باعث شده در فدراسیون های ورزشی، کسب نتیجه در اولویت امور قرار گیرد اما ما در تلاشیم تا ثابت کنیم که می توان در دل یک ساختار فنی ستاره هم داشت.

وی در ادامه اظهار داشت:خادم نتیجه گرایی سریع همزمان با ایجادساختار را مشکل دانست و گفت : داشتن ساختار به همراه نتیجه گرفتن کار بسیار سختی است و همین موضوع باعث شده فدراسیون ها به صورت گلخانه ای روی ورزشکاران شاخص خود تمرکز و هزینه کنند اما پیشنهاد من که پیشنهادی پرهزینه است، تشکیل ساختار فنی در فدراسیون ها است.

وی افزود : به عبارتی همه افرادی که در فدراسیون فعالیت قهرمانی انجام می دهند باید حس کنند یک نظام حاکم بر این فعالیت ها است؛ یعنی مدیر، مربی و ورزشکار برای رسیدن به تیم ملی باید در شرایط و فرصت برابر با همه رقبا، مسیر تعریف شده را طی کند.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان این که شاید در گام نخست نتوان به کسب نتیجه درخور توجهی دست یافت ادامه داد:استمرار این حرکت، به تدریج نتایج بزرگی در پی خواهد داشت.با این کار فرایند قهرمانی فدراسیون نظام پیدا کرده و سلیقه ها نیز محدود می شود؛ این پروسه در نهایت نواقص کار را نشان خواهد داد.

خادم در خصوص ترسیم ساختار فنی در فدراسیون کشتی، گفت: سه سال در کشتی آزاد و دوسال( به زحمت) در کشتی فرنگی روی این ساختار کار شده و هر سال اصلاح روی آن صورت گرفته است.

ما در فدراسیون با پایان سال فنی که پس از مسابقات ملی و بین المللی آغاز می شود وارد فاز جدیدی از فعالیت ها می شویم. چند مسابقه اصلی شامل قهرمانی کشور و اُپن یا عمومی کشور را در همه رده های سنی فرنگی و آزاد برگزار خواهیم کرد که نفرات برتر در این مسابقات می توانند در انتخابی تیم ملی شرکت کنند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به این موضوع که نزدیک به 70 سال در این فدراسیون انتخابی تیم ملی برگزار شده است، گفت: گاهی انتخاب نفرات برای پوشیدن پیراهن تیم ملی با شرایطی رو به رو می شد؛ مثلاً ستاره ها می دانستند که ما مجبور به انتخابشان هستیم اما این مسیر از ابتدای سال فنی باعث می شود که همه تکلیف خود را بدانند، بسیاری از چانه زنی ها خاتمه یابد و بخش عمده ای از حواشی با قاعده و نظام متعارف فنی از بین برود.

خادم گفت : این فرصتی عمومی برای همه کسانی است که توان لازم را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی دارند؛ به عنوان مثال 3 کشتی گیر در آزاد، جایگاه فنی قابل توجهی نداشتند اما با تلاش خود در انتخابی تیم ملی شرکت کردند و ما توانستیم در مسابقات جهانی که گذشت، با همین نفرات نتیجه بگیریم.

خادم ایجاد امید را دردل قهرمانان ثمره مهم ساختار شورای فنی در فدراسیون کشتی عنوان کرد و گفت : یک نکته بسیار مهم در کشتی ایران اتفاق افتاده و آن ایجاد امید در دل همه کشتی گیران با انگیزه کشور است. هم اکنون کسانی که روی تشک های فرسوده و در زیر زمین های شهرستان ها کشتی می گیرند این امید را دارند که می توانند دوبنده تیم ملی را بر تن کنند.

قهرمان سابق کشتی جهان و المپیک افزود: در کنار این ها قهرمانان کشور حتی المپیکی ها هرساله باید ثابت کنند که برترین فرد در وزن خود هستند؛ این باعث می شود اوزان کشتی متکی به افراد خاص نباشد. اما نباید این نکته را نادیده گرفت که برخی استعدادها استعدادهایی برابر نیستند و جایگزینی آن ها در موقعیت مناسب عین عدالت است. به عبارتی جدا کردن افرادبا استعداد و با ظرفیت بالا و پرورش آن ها در سیستم گلخانه ای...!! ما المپیک 2016 را پیش رو داریم و به صلاحدید شورای فنی مجبور شدیم سهم گلخانه ای خود را افزایش دهیم ؛ چرا که المپیک محل نتیجه است.

رئیس فدراسیون کشتی خواستار ایجاد ساختار فنی در فدراسیون ها شد و البته سیستم گلخانه ای را هم رد نکرد و گفت: دو پیشنهاد روشن دارم؛ یکی این که به دلیل فقدان ساختار فنی در سازمان ورزش کشور، فدراسیون ها متناسب با جنس فنی خود ساختار تعریف کنند تا فرصت برابر برای مدعیان حضور در تیم ملی فراهم شود و دوم این که در کنار این ساختار سیستم گلخانه ای را هم مدنظر قرار دهند.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان