۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اولین مدرسه آموزش علمی محیط زیست کشور در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۱۰۷۱۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی

اولین مدرسه آموزش علمی محیط زیست کشور در قزوین افتتاح شد

مراسم افتتاحیه اولین مدرسه آموزش علمی محیط زیست کشور با حضور محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس، نصرتی شهردار و جمعی از مسئولان و اعضای شورای شهر قزوین در سالن آمفی تئاتر دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین برگزار شد.

اولین مدرسه آموزش علمی محیط زیست کشور در قزوین افتتاح شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، نوری، مدیر پروژه دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین در این مراسم گفت: زندگی انسان در گذشته به صورت ارگانیک بود، لذا کمتر بیماری بروز می کرد که علت اصلی آن دوری از طبیعت و محیط زیست بود.
نادر رضا نوری افزود: گرم شدن هوا، افزایش ریزگردها به دلیل دور شدن از طبیعت و بر هم زدن چرخه طبیعت است، از بین رفتن باغات بادام نتیجه حذف جغدها از چرخه طبیعت هستیم.
وی تصریح کرد: با راه اندازی مدرسه علمی محیط زیست که در کشور برای اولین بار تاسیس می شود، مردم را در سنین کودکی با شگفتی های خلقت آشنا می کنیم، کودکان دو ساله تا افراد عادی تا سن ۹۰ سال می توانند در این مدرسه حضور یافته و با شگفتی های طبیعت و مسائل زیست محیطی آشنا شوند.
مدیر مجموعه دهکده طبیعت اظهارداشت: بر اساس برنامه پیش بینی شده قادریم امسال ۵۰ هزار دانش آموز را با مسائل زیست محیطی آشنا کنیم، : شهرداری قزوین برای احداث و توسعه مجموعه کمک شایانی کرده است، امیدواریم آموزش و پرورش استان قزوین در این زمینه همکاری مناسبی با این مجموعه داشته باشد.
مدیر پروژه دهکده طبیعت بوستان باراجین تصریح کرد: 700 حیوان در دهکده طبیعت وجود دارد و درصدد احداث پارک شیر هستیم تا مردم با ماشین از میان شیرها عبور کنند، همچنین به دنبال تبدیل بوستان ملی باراجین به یک پارک منطقه ای هستیم که فقط در سایه همدلی و مشارکت مردم و مسئولان ذی ربط محقق می شود.
نوری افزود: بوستان ملی باراجین یکی از پارک های ملی و بین المللی است که در خاورمیانه بی نظیر می باشد، شهرداری قزوین برای اختصاص بودجه ملی به این منطقه گردشگری تلاش فراوانی کرده است که امیدواریم با با تامین اعتبارات لازم زمینه توسعه این مجموعه ارزشمند با سرعت بیشتری فراهم شود.


انتهای پیام/7008

منبع: شهرداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان