۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توسعه بوستان ملی باراجین نیازمند ردیف بودجه مستقل است
کد خبر: ۱۰۷۱۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

توسعه بوستان ملی باراجین نیازمند ردیف بودجه مستقل است

شهردار قزوین گفت: توسعه بوستان ملی باراجین به عنوان یک مجموعه تفریحی و زیست محیطی ملی نیازمند ردیف بودجه مستقل است.

توسعه بوستان ملی باراجین نیازمند ردیف بودجه مستقل است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، مسعود نصرتی در مراسم افتتاحیه اولین مدرسه آموزش علمی محیط زیست کشور که با حضور محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس، جمعی از مسئولان شهر و اعضای شورای شهر قزوین در سالن آمفی تئاتر دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین برگزار شد، افزود: پیوند کودکان و جوانان با طبیعت و انس با محیط زیست یکی از شاخصه های مهم شهر اسلامی است.
نصرتی خاطرنشان کرد: نسل امروز به دلیل آپارتمان نشینی از موهبت تماشای طبیعت و حیوانات محروم است، در حالی که بر اساس آموزه های دینی، احادیث و روایات قرآن کریم در یک شهر اسلامی رشد کودکان باید مانوس با طبیعت باشد.
وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته اروپایی، غربی و آسیایی نیز برنامه ریزی های خوبی از همان دوران کودکی جهت انس نونهالان و نوجوانان با طبیعت صورت می گیرد،به همین منظور راه اندازی مدرسه آموزش علمی محیط زیست در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفت تا نسل آینده کشور بیش از پیش با اهمیت طبیعت و حیوانات مانوس شوند.
وی با اشاره به راه اندازی دهکده طبیعت در شهر وین اتریش، افزود: معتقدم کاری که در قزوین آغاز شده است با توجه به تنوع و ویژگی های طبیعی برتر از دهکده طبیعت وین است.
نصرتی ضمن قدردانی از همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان قزوینی، افزود: این دهکده طبیعت با همکاری آقای نوری به عنوان یک متخصص با تجربه و عاشق محیط زیست راه اندازی شد و یکی از فازهای اصلی آن احداث مدرسه آموزش عملی محیط زیست در زمینی به مساحت 200 مترمربع بود که خوشبختانه محقق شد، فاز بعدی این دهکده ظرف دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مدرسه آموزشی محیط زیست دهکده طبیعت قزوین به یک الگو در کشور تبدیل می شود
وی شناساندن ظرفیت های گردشگری و جاذبه های زیبای طبیعی بوستان ملی باراجین به گردشگران داخلی و خارجی را یکی از اولویت های شهرداری قزوین عنوان کرد و گفت: معاون سازمان محیط زیست کشور نیز قول مساعد داده است تا مدرسه آموزش علمی محیط زیست دهکده طبیعت قزوین به یک الگو در کشور تبدیل شود.
شهردار قزوین خاطرنشان کرد: سال آینده سال گردشگری است که می تواند بستر خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت باشد، تحقق این مهم نیازمند همدلی، انسجام و تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم است که البته تاکنون اعضای شورای شهر و مردم قزوین همواره پشتیبان و همراه شهرداری قزوین بوده اند که جای بسی قدردانی دارد.


انتهای پیام/7008

منبع: شهرداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان