۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اشتغال به تحصیل نیمی از دانش آموزان استان در شهرستان قزوین
کد خبر: ۱۰۶۸۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین خبرداد

اشتغال به تحصیل نیمی از دانش آموزان استان در شهرستان قزوین

فرماندارشهرستان قزوین گفت: نزدیک به نیمی از دانش آموزان استان در مدارس شهرستان قزوین تحصیل می‌کنند.

اشتغال به تحصیل نیمی از دانش آموزان استان در شهرستان قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سید علی موسوی صبح امروز(شنبه) در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که به طور نمادین در دبیرستان دخترانه عفاف قزوین برگزار شد گفت: امروز حرکت در جهت توسعه فرهنگی، تکمیل زیرساخت‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی سرمایه گذاری بلند مدت برای توسعه پایدار در کشور است.
وی در ادامه افزود: هم اکنون نزدیک به یکصد هزار دانش آموز در مدارس شهرستان قزوین تحصیل می‌کنند که حدود نیمی از دانش آموزان استان را شامل می‌شود.
فرماندار قزوین اذعان کرد: امروز جوانان کشور ما با تکیه بر استعدادهای ذاتی و ایمان به خدا در عرصه‌های بین المللی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌اند که پیشرفت در زمینه فناوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و هوافضا و برتری در المپیادهای مختلف از جمله این موفقیت‌هاست.
وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی با توسعه فضاهای علمی و دانشگاهی زمینه مناسب کسب علم و دانش در تمامی مدارج تحصیلی فراهم شده است و ما باید قدردان این نعمت‌ها باشیم چون روزی در کشور ما ورود به دانشگاه برای بسیاری از جوانان دست یافتنی نبود.
این مسئول در ادامه با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و ارتقاء سطح فعالیت‌های پرورشی در جامعه و مدارس تصریح کرد: امروز باید دانش آموزان و معلمان و مسئولان در دست دست هم دهند تا زمینه آبادانی روز افزون کشور فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی که با حمایت‌های بی دریغ استکبار جهانی مرز و بوم ایران اسلامی را نشانه گرفته بود مردانه ایستادگی کرده و از خود حماسه جاودان به یادگار گذاشتند.
موسوی گفت: یادآوری دلاور مردی و از خودگذشتگی رزمندگان، شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بهترین روش برای الگوسازی و تربیت نسل آینده کشور است.
فرماندار قزوین تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای در دفاع از حقوق حقه کشورمان در برابرقدرت های جهانی را یکی دیگر از عرصه های ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی استکبار دانست و گفت: پذیرش حقوق هسته ای کشورمان از سوی قدرت‌های جهانی در توافق هسته ای اخیر نشان دهنده ایستادگی ملت ایران در راه حفاظت از آرمان‌های استقلال طلبی و آزادیخواهی است.
رضایی زاده مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو قزوین هم در این مراسم گزارشی از برنامه‌های پیش بینی شده به منظور بازگشایی مدارس درآغاز سال تحصیلی جدید ارائه کرد.
اجرای سرود، مسابقه و بازدید از نمایشگاه از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی فرمانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان