۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین چالشی جدید برای میزبان بازیهای المپیک ۲۰۲۰/وزیر ورزش ژاپن استعفا کرد
کد خبر: ۱۰۶۸۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به دلیل پیش بینی های نادرست در برآورد هزینه ها

چالشی جدید برای میزبان بازیهای المپیک ۲۰۲۰/وزیر ورزش ژاپن استعفا کرد

پس از ماجرای سرقت ادبی لوگوی بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو که در نهایت به حذف آن منجر شد، استعفای وزیر ورزش ژاپن به دلیل هزینه تراشی های سنگین برای ساخت ورزشگاه این بازیها بار دیگر ورزش این کشور را با چالش جدید مواجه کرد.

چالشی جدید برای میزبان بازیهای المپیک ۲۰۲۰/وزیر ورزش ژاپن استعفا کرد
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، ژاپن که خود را برای میزبانی بازیهای المپیک 2020 آماده می کند، اعلام کرد که «هاکوبون شیمومورا» وزیر ورزش این کشور به دلیل پیش بینی های نادرست در برآورد هزینه ها برای ساخت ورزشگاه ملی کشور از مقام خود استعفا کرده است.
پیشتر نیز انتقادها از هزینه های گزاف ساخت این ورزشگاه سبب شد، «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور اعلام کند که طراحی این ورزشگاه دوباره انجام خواهد شد تا هزینه های ساخت آن کاهش یابد.
در گزارشی که خبرگزاری کیودو ژاپن نیز منتشر کرده، آمده است که این مقام ورزشی ژاپنی به دلیل هزینه تراشی های سنگینی که برای بازیهای المپیک 2020 توکیو در نظر گرفته بود از مقامش استعفا کرد.
ژاپن برای میزبانی این رویداد ورزشی ساخت یک ورزشگاه بزرگ را در دست اجرا دارد و با اینکه مبالغ هنگفتی برای احداث آن هزینه شده اما تاکنون این طرح کامل نشده است.
این مساله در ماه های گذشته بارها در رسانه های ژاپنی مطرح شد و بسیاری از مردم این کشور دست به تجمعاتی در این باره زده و خواستار تغییر این طرح برای کاهش هزینه ها شدند.
منتقدان این طرح می گویند، در شرایطی که ژاپن با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو است در نظر گرفتن هزینه های هنگفت برای ساخت چنین ورزشگاهی برای بازیهایی همچون المپیک نادرست است.
به نظر می رسد که در جریان جابجایی کابینه ژاپن در ماه آینده میلادی وزیر ورزش جدید این کشور نیز معرفی شود.
خبرگزاری شین هوا چین روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که نبود مدیریت بر این طرح باعث توقف آن شده و هزینه های انجام شده در آن عملا به هدر رفته است.
این گزارش با بیان اینکه این اتفاق مسوولان و مردم ژاپن را شدیدا نگران کرده است، ادامه می دهد: دستکم 30 نفر در خصوص تصمیم گیری برای ساخت این ورزشگاه مجرم شناخته شده اند که به زودی به جرائم آنان نیز رسیدگی خواهد شد.
اگرچه این طرح در مرحله اجرایی قرار گرفته بود اما پس از انتقادهای گسترده مردمی و دولتی، نهایتا یک ماه قبل ساخت آن متوقف شد.
«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن که به دلیل طرح لایحه امنیتی برای اعزام نیروی نظامی به خارج از ژاپن از محبوبیتش کاسته شده است برای آنکه اجازه ندهد بیش از این مورد انتقاد مردمی قرار گیرد خواستار توقف این برنامه شده بود.
قرار بود این ورزشگاه با هزینه ای در حدود یک میلیارد دلار ساخته شود اما پس از شروع طرح معلوم شد سرمایه لازم برای این کار بیش از 2 میلیارد دلار خواهد بود.
قرار است طرح جدید این استادیوم تا ماه نوامبر (آبان - آذر) نهایی شود.
ژاپن در جریان میزبانی برای بازیهای المپیک 2020 با رسوایی های زیادی روبرو شده است که به جز مساله ساخت این ورزشگاه که اکنون منتفی شده بحث کپی برداری لوگو بازی ها نیز بوده است.
ماجرای سرقت ادبی لوگوی بازی های المپیک 2020 توکیو که در نهایت به حذف آن منجر شد، خشم افکار عمومی ژاپن را در پی داشت و آنان این اتفاق را مایه سرافکندگی و شرمساری ملی توصیف کرده اند.
برای میزبانی این رویداد بزرگ ورزشی علاوه بر توکیو، شهرهای مادرید و استانبول نیز نامزد بودند که در نهایت پایتخت ژاپن برای این مهم انتخاب شد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان