۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رضایت ۸۸ درصدی مردم از برنامه‎های روز قزوین
کد خبر: ۱۰۵۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت:

رضایت ۸۸ درصدی مردم از برنامه‎های روز قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: نتایج نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده رضایت ۸۸ و چهار دهم درصدی بازدیدکنندگان از جشنواره روایت تاریخ، قزوین عصر صفوی است، که به مناسب روز قزوین در سرای سعدالسلطنه برگزار شد.

رضایت ۸۸ درصدی مردم از برنامه‎های روز قزوین

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، سعید وزیری نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به رضایت بالای گردشگران و شهروندان قزوینی از ویژه‌های روز قزوین اظهار کرد: روز قزوین فرصت بی نظیری بود تا قزوین در عرصه ملی و فراملی با فرهنگ آداب و رسوم، مفاخر و چهره ماندگار، تاریخ قزوین بیشتر آشنا شوند تا بتوانیم بخش مهمی از غفلت های سال های اخیر را با سرعت بیشتری پوشش دهیم و این گنج پنهان در دل تاریخ را برای مردم فرهنگ دوست ایران معرفی کنیم.
وی افزود: نتایج نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده رضایت 88 و چهار دهم درصدی بازدیدکنندگان از جشنواره روایت تاریخ، قزوین عصر صفوی است، که به مناسب روز قزوین در سرای سعدالسلطنه برگزار شد.
رشد 12 درصدی در جذب گردشگر نسبت به سال گذشته
وزیری نژاد همچنین از رشد 12درصدی در جذب گردشگر نسبت به سال گذشته به واسطه برگزاری جشنواره برای سومین بار خبر داد و افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره شناساندن ابنیه تاریخی به شهروندان قزوینی و در مرحله بعدی به هموطنان است که تا حدود 68 درصد محقق شده است.
وی افزود: با توجه به افزایش مناسب فضای برگزاری نمایشگاه نسبت به جشنواره سال های گذشته ،6/87 درصد از افراد از این امر ابراز رضایت کرده‌اند.
وزیری نژاد بیان کرد: همچنین 6/87 درصد افراد از امنیت نمایشگاه اظهار رضایت کرده‌اند که علت آن استقرار حراست شهرداری، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و نهادهای مرتبط در محل برگزاری است.
وی ادامه داد: شروع و خاتمه برنامه‌ها بر اساس ساعات زمان‌بندی‌شده یک میزان 4/88 درصدی و تنوع برنامه‌ها یک بخش 3/92 درصدی از رضایت بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.
وزیری نژاد محل برگزاری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: 6/87درصد از افراد در خصوص برگزاری نمایشگاه در سرای تاریخی سعدالسلطنه اعلام رضایت کرده‌اند و رضایت از زیبایی جشنواره نیز 4/86درصد بود.
وی رضایت مردم از چیدمان غرفه ها را 7/93 درصد، نظافت جشنواره 90 درصد، تنوع برنامه ها 3/92درصد، شیوه برخورد غرفه داران فضای جشنواره 1/82 درصد، پوشش هنروران لباس های عصر صفوی 7/82 درصد،رایگان بودن جشنواره برای مردم 7/83،رضایت مردم از آدرس فضاها در جشنواره 77/7 درصد، تبلیغات در سطح شهر 66 درصد برشمرد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: جلب مشارکت شهروندان در اداره شهر، یکی از رسالت‌های شهرداری است که با توجه به خواسته‌ها و پیشنهادهای بازدیدکنندگان از جشنواره به نظر می‌رسد شهرداری در مسیر چشم انداز به درستی حرکت می کند.
وی همچنین توضیح داد: توسعه آموزش‌های شهروندی، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه فرهنگ عمومی حمل و نقل، آموزش در حوزه تحکیم خانواده و ارتباط کودک با والدین و نیز توسعه فضای مفرح برای کودکان و نوجوانان در سطح شهر بخشی از خواسته‌های بازدیدکنندگان هستند که صحت موضوع یاد شده را تأیید می‌کنند.
استقبال 100 هزار نفری از برنامه های روز قزوین
وی از استقبال بیش از 100 هزار نفر از ویژه برنامه های روز قزوین خبر داد و گفت: امید است با اجرای چنین برنامه هایی شاهد رشد و توسعه شهر قزوین در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و گردشگری باشیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه افزود: رسانه ملی یکی از مهمترین بسترهای مناسب برای شناساندن قزوین است که با همکاری خوب صدا و سیمای مرکز استان قزوین شبکه های شما، یک، دو، سه، خبر و شبکه استانی قزوین به مدت سه هزار دقیقه ویژه برنامه هایی را به مناسبت بزرگداشت روز قزوین تقدیم هموطنان کرد.
وزیری نژاد افزود: از این میزان 650 دقیقه برنامه زنده توسط شبکه های ملی شما، یک، دو، سه و خبر بر روی آنتن رفت که در مقایسه با سال گذشته که فقط 90 دقیقه روی آنتن شبکه سه بودیم یک رشد هفت برابری را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: ویژه برنامه هایی با مضامین معرفی و جاذبه های گردشگری قزوین از ساعت 7 صبح تا 21 در فواصل مختلف به صورت زنده روی آنتن شبکه شما رفت که امیدواریم تأثیر بسزایی در رونق صنعت گردشگری قزوین داشته باشد، البته آمار ورود گردشگران در سال های اخیر تأیید کننده اثر گذاری برنامه های روز قزوین می باشد.
اجرای برنامه های روز قزوین به صورت متوازن در سطح شهر قزوین
وزیری نژاد اجرای برنامه های روز قزوین به صورت متوازن در سطح شهر قزوین را از دیگر ویژگی های برنامه های روز قزوین عنوان کرد و افزود: برگزاری اولین دوره مسابقات فوتبال محلات 14 گانه قزوین ویژه گروه سنی نونهالان و نوجوانان در زمین شقایق 2، اجرای جشنواره روایت تاریخ، قزوین عصر صفوی در سرای سعدالسلطنه، برگزاری جشنواره قیمه نثار در بوستان بانوان ویژه بانوان، اجرایی برنامه در خانه های فرهنگ و فرهنگسراهای تحت پوشش سازمان در سطح شهر قزوین از جمله برنامه های روز قزوین است.
مدیریت هزینه؛ یکی از ویژگی های بارز برنامه های روز قزوین
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: مدیریت هزینه ای که در برنامه های روز قزوین انجام شد در نوع خود قابل توجه است، حذف جایزه خودرو از همایش بزرگ پیاده روی، استفاده از دکورهای موجود در شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، عدم تخصیص هدایا در برنامه ها به میهمانان، استفاده از هنرمندان بومی از جمله مواردی بود که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها داشت.
وی تصریح کرد: برگزاری نشست دو روزه هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی از جمله برنامه های مهم ویژه برنامه های روز قزوین بود که شهرداراني از کشورهاي بنگلادش، افغانستان، لبنان، پاکستان، فلسطين، چين، هند، ارمنستان، اردن، صربستان، تايلند، عراق، قزاقستان، قرقيزستان و ترکيه و شهردارانی از شهرهای کشور مهمان اين اجلاس بودند.
وی خاطرنشان کرد: حضور شهرداران آسيايي در قزوين فرصت خوبی براي معرفي ظرفيت هاي سرمايه گذاري، گردشگري و اقتصادي بود که بسترهای لازم را برای شناساندن قزوين در سطوح بين المللي را فراهم مي کند.
انتهای پیام/7003
 

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان