۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نگهداری پول و اشیاء قیمتی در منزل، احتمال سرقت را افزایش می‌دهد/ لزوم استفاده از دوربین مدار بسته در مکان‌های قابل نفوذ آپارتمان
کد خبر: ۱۰۴۵۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی قزوین:

نگهداری پول و اشیاء قیمتی در منزل، احتمال سرقت را افزایش می‌دهد/ لزوم استفاده از دوربین مدار بسته در مکان‌های قابل نفوذ آپارتمان

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی قزوین ابراز کرد: نگهداری پول و اشیاء قیمتی در منزل، احتمال سرقت را افزایش می‌دهد و باید این اشیا را در صندوق امانات بانک نگهداری کرد.

نگهداری پول و اشیاء قیمتی در منزل، احتمال سرقت را افزایش می‌دهد/ لزوم استفاده از دوربین مدار بسته در مکان‌های قابل نفوذ آپارتمان
سرهنگ کمال قاسمی در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره مولفه‌های خانه ایمن از دستبرد و سرقت، گفت: امنیت یک خانه صرفا به رعایت برخی نکات منوط نمی‌شود بلکه همسایگان و افرادی که در یک محله زندگی می‌کنند نیز در امنیت منازل تاثیر دارند.
وی افزود: اگر شخص مجرم یا سارقی در یک محله زندگی کند، امنیت تمام خانه‌های آن محله به مخاطره می‌افتد؛ البته با رعایت برخی مولفه‌های امن سازی، می‌توان به میزان چشم‌گیری خطر سرقت را کاهش داد.
رئیس پلیس پیگشیری قزوین در شرح مولفه‌های امن سازی منزل ابراز کرد: پنجره و راه‌های ورودی در خانه به ویژه خانه‌های منتهی به طبقات پایین، باید نرده کشی شود.
وی اضافه کرد: اغلب آپارتمان‌ها دارای درب‌های ورودی چوبی هستند که برای افزایش امنیت آن باید درب نرده‌ای همراه با قفل آویز کتابی در پشت درب چوبی نصب شود. 
قاسمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پشت بام منازل به ویژه آپارتمان‌ها به یکدیگر متصل است، استفاده از درب‌های بدون پنجره در پشت بام‌ها و استفاده از قفل برای درب‌های راه پله موجب ایمن‌تر شدن منازل می‌شود.
وی تاکید کرد: بهتر است که با مشارکت همسایه‌ها در بخش‌های قابل نفوذ ساختمان، مانند پارکینگ یا راه‌پله دوربین‌های مدار بسته نصب شود زیرا اگر سرقتی هم رخ دهد، به وسیله تصاویر دوربین مداربسته، پلیس می‌تواند سریعتر سارق را شناسایی و دستگیر کند.

رئیس پلیس پیگشیری اظهار کرد: طی جلساتی که با استانداری، دستگاه قضایی، شهرداری و دیگر نهادها داشتیم مصوب شد که نکات افزایش امنیت منازل در مجوز پایان کار ساختمان گنجانده شود.
وی در ادامه عنوان کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با بانک ملی انجام شده است، مردم می‌توانند پول و اشیاء قیمتی خود را به باجه امانات این بانک بسپرند زیرا نگه‌داری پول و اشیاء قیمتی در منزل احتمال سرقت را افزایش می‌دهد.
این مسئول انتظامی در ادامه گفت: منازلی که در اطراف آن ساختمان‌های نیمه کاره ویا مخروبه وجود دارد، احتمال بیشتری برای سرقت دارند بنابراین صاحبان این منازل باید نکات ایمن سازی را با جدیت بیشتری اجرا کنند.
وی اظهار کرد: در سطح شهر تابلو و بنرهایی برای آموزش مردم در نظر گرفته شده که در آن هشدارهای مهم از منظر پلیس به مردم منتقل شده است و همشهریان باید به این آموزش‌ها بیشتر توجه کنند.
وی در پایان تاکید کرد: همشهریان با مشاهده موارد مشکوک، حتما آن را به پلیس 110 اطلاع دهند تا پلیس آن را بررسی کند و اکیدا توصیه می‌شود مردم شخصا دست به بررسی موارد مشکوک نزنند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان