۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۲ درصد بازنشستگان کشور جزء نیروهای آموزش و پرورش هستند
کد خبر: ۱۰۴۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

۶۲ درصد بازنشستگان کشور جزء نیروهای آموزش و پرورش هستند

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۵۰ هزار نیروی بازنشسته آموزش و پرورش، ۶۲ درصد جامعه بازنشستگان کشور را تشکیل می‌دهند.

 ۶۲ درصد بازنشستگان کشور جزء نیروهای آموزش و پرورش هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، احمد صافی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در مراسم نمادین بازگشایی مدارس که در دبیرستان دخترانه فرزانگان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دانش آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه و در ۷۶۰ هزار منطقه کشور با حضور یک میلیون معلم سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.


وی در ادامه گفت: 750 هزار بازنشسته آموزش و پرورش، 62 درصد جامعه بازنشستگان کشور را تشکیل می‌دهند که سهم استان قزوین از این تعداد، 8 هزار نفر است.
صافی در ادامه پیام وزیر آموزش و پرورش را به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید قرائت کرد.
در بخشی از این پیام آمده است؛
سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد و سپاس و ستایش پروردگار یکتا را که اسباب تعالی انسان‌ها را در اندیشه‌ورزی و تفکر قرار داده است.


بدون شک در جهان امروز نهال تعلیم و تربیت در تعالی، رشد و پیشرفت همه جانبه ملت‌ها سهمی اساسی و بی بدیل و در فرهنگ ملی و دینی ما بالاترین جایگاه را دارد.
رهبر فرزانه انقلاب نیز به درستی آینده کشور همچنین دنیای ما را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانسته و هزینه کردن در آن را سرمایه گذاری و منشأ نتایج مضاعف می‌دانند.
این پیام در پایان می‌افزاید؛ رئیس جمهور محترم نیز این نهاد مقدس را نقطه آغاز حل و فصل اساسی مشکلات کشور معرفی کرده و ارتقاء فرهنگ، اخلاق، دینداری و ظهور همه پیشرفت‌ها را در سایه مدرسه و معلم ممکن و مقدور می‌دانند.
در سالی که مزین به همدلی و همزبانی دولت و ملت است طلوع مهر و بازگشایی بوستان‌های علم و اندیشه را به همه دانش‌آموزان و فرهنگیان فرهیخته و اولیای گرامی تبریک و تهنیت عرضه می‌کنم.


گفتنی است؛ همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 7 باب نمازخانه شامل نمازخانه فرزانگان، حاجی بهرامی، مصلی نژاد بیدستان، شهید الویری شریفیه، بنت الهدی دانسفهان، آراسنج و نماز خانه شهید رجایی در مدارس استان افتتاح شد.
مجموع زیربنای این 7 باب نمازخانه یک هزار و 226 مترمربع است که با اعتباری بالغ بر 12 میلیون و 430 هزار ریال توسط اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین احداث شده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان