۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ضیافت دانشجویی با طعم قرآن
کد خبر: ۱۰۴۵۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در آستانه ی مبارک امامزاده اسماعیل باراجین برگزار شد:

ضیافت دانشجویی با طعم قرآن

حجت الاسلام قربانی: برای تخلق به اخلاق الهی باید خود رابه اسم خداوند نزدیک کنیم.

ضیافت دانشجویی با طعم قرآن

 به گزارش صبح قزوین، طرح ضیافت دانشجویی چند روزی است در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با برنامه های متفاوت  فرهنگی در حال برگزاری است.
 شاید ویژه ترین برنامه ی این طرح محفل انس با قرآن در جوار امامزاده باراجین باشد.

این محفل در جوار امامزاده اسماعیل باراجین، با قرائت زیارت عاشورا و مدح امام حسین(ع) آغاز شد و در ادامه قاریان جواد رفعتی و محمود بنایی به تلاوت آیاتی از سوره های "فرقان" و "انبیاء" و "تین" پرداختند.

زیارت عاشورا

قاریان قرآن

حجت الاسلام قربانی، از اساتید طرح ضیافت دانشجویی، درباره ی چگونگی درک قرآن اذعان داشت: خداوند در قرآن متجلی شده است و برای دیدن آن باید چشم خدابین کسب کنیم.

قربانی افزود: برای کسب چشم خدابین و درک قرآن ابتدا باید به سراغ ترجمه و تفسیر برویم تا فهم مختصری از قرآن به دست آوریم که من دراین زمینه ترجمه ی استاد بهرام پور و تفسیر احسن البیان را به شما توصیه می کنم.
درمرحله ی بعد برای درک معارف قرآن باید تزکیه و تذهیب نفس در انسان صورت پذیرد تا به این وسیله غبار را از وجود خود پاک کنیم.

وی  با تاکید بر اینکه چنین جمع فرهیخته ای برای توحید به خدا باید خداوند را به گونه ای که هست بشناسند، اظهار داشت: یکی  از شاه کلید های فهم قرآن، درک اسماء الله است و این درک چهار شرط دارد؛ اول اینکه برای شناخت خداوند بیراهه نرویم و معصیت نکنیم، چرا که معصیت انسان را از خدا دور می سازد، دوم اینکه در بین معاصی از دروغ بیشتر از همه دوری کنیم، زیرا طبق برخی روایات دروغ جزو گناهان مهمی است که نباید در شیعیان وجود داشته باشد.

این استاد طرح ضیافت در ادامه ابراز داشت: سومین نکته ای که باید توجه داشته باشیم این است که بسیار صلوات بفرستیم، چون در روایات اشاره شده که صلوات گناهان را پاک را می کند و انسان را از ریا دور می سازد.
چهارمین کلید، تزکیه و خود شناسی است و خود شناسی به معنی چله نشینی نیست، بلکه تخلق به اخلاق الله است.

قربانی تصریح کرد: برای تخلق به اخلاق الهی باید خود را به اسم خداوند نزدیک کنیم و با اسماء خداوند هم سنخ شویم تا بتوانیم ذره ای از وجود پروردگار را درک کنیم.

قربانی

در پایان حجت الاسلام حیدری، مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین، خطاب به دانشجویان طرح ابراز داشت: شما جزو بهترین افراد هستید، چون اوقات فراغت تابستانی خود را کنار گذاشته و وارد این طرح معنوی شده اید.

حیدری

حیدری بیان کرد: تلقی ما این است که خداوند به واسطه ی این طرح راه جدیدی را برای شما باز کرده است و ما امیدواریم این توفیق ادامه دار باشد و ما بتوانیم بین جامعه روحانیت و دانشجویی صمیمیت مداومی ایجاد کنیم.

انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان