۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ناکارآمدی اهرم نظامی علیه ایران در ۸ سال دفاع مقدس به دنیا ثابت شد/ ما از ۲۱ کشور جهان اسیر گرفته بودیم
کد خبر: ۱۰۴۲۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

برادر شهیدان کبیری در مصاحبه با صبح قزوین:

ناکارآمدی اهرم نظامی علیه ایران در ۸ سال دفاع مقدس به دنیا ثابت شد/ ما از ۲۱ کشور جهان اسیر گرفته بودیم

برادر شهیدان کبیری با بیان اینکه ما در ۸ سال دفاع مقدس از ۲۱ کشور جهان اسیر گرفته بودیم گفت: استکبار جهانی با ابن جنگ دریافت اهرم نظامی هیچ کارآیی برای زمین گیر کردن ایران ندارد زیرا ما با مقاومت خود این موضوع را به آنها ثابت کردیم.

 ناکارآمدی اهرم نظامی علیه ایران در ۸ سال دفاع مقدس به دنیا ثابت شد/ ما از ۲۱ کشور جهان اسیر گرفته بودیم
سردار ابوالحسن کبیری، برادر شهیدان کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص رسالت ملت ایران برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب مقابله با تهاجم و نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمن است بنابراین حتی با هزینه‌بر بودن این مقابله، وظیفه ما ایستادگی در برابر این نفوذ می‌باشد.
وی با بیان اینکه تلاش دشمنان برای نفوذ فرهنگی در ایران برکسی پوشیده نیست اذعان کرد: نفوذ فرهنگی دشمن دارای ویژگی‌های مهمی از جنس فرهنگی است، یعنی اولا ورود آنها کامل پنهان بوده و همچنین نتایج این نفوذ دیربازده و غیرملموس است.
برادر شهیدان کبیری با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس ابراز کرد: امروز فرهنگ مقاومت و جهاد، شهادت و آرمان‌های برگرفته از تاریخ ایرانی- اسلامی زمینه ساز دستیابی به اقتدار ایران شد.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر دشمن درک کرده است پشتوانه‌های وجود ولایت و رهبری و خودکفایی ملت ایران تقویت کننده روحیه مقاومت ما است؛ بنابراین آنها به دنبال ضعیف کردن این پایه‌های ایمانی و اعتقادی هستند.
سردار کبیری ادامه داد: زمانی که ملتی ایمان و اعتقاد دینی نداشته باشند روحیه مقاومت و ایستادگی خود را از دست می‌دهد، در همین راستا دشمنان با در پیش گرفتن راه نفوذ در بین ملت ایران قصد متزلزل کردن روحیه ایستادگی و مقاومت را دارند.
وی گفت: استکبار جهانی قدرت، شجاعت، ایثار و ایمان ملت ایران را در 8 سال دفاع مقدس به بوته آزمایش گذاشت و ما از این آزمایش سربلند بیرون آمدیم.
این برادر شهید با بیان اینکه بیش از 40 کشور به طور مستقیم اعم از بلوک شرق و غرب به حمایت و پشتیبانی از صدام در جنگ علیه ایران مشغول بودند بیان کرد: اگر چه در ظاهر دفاع مقدس یک نبرد بین کشور ایران و رژیم بعث عراق بود اما در واقع یک جنگ جهانی به ما تحمیل شد.
فرهنگ مقاومت از بیان تجربه‌ها، ثبت خاطرات و دانش مقاومت به نسل جوان منتقل می‌شود
وی در ادامه اضافه کرد: نماینده این استکبار را می‌توان در قالب موشک‌های فرانسوی، توپ‌های انگلیسی و مواد شیمیایی کشور آلمان، آواکس‌های آمریکایی که در عربستان ساکن شده بودند، دانست.
سردار کبیری یادآور شد: ما از 21 کشور جهان در دفاع مقدس اسیر گرفته بودیم این موارد بیانگر راه اندازی یک جنگ تمام عیار علیه ایران بود.
وی با اشاره به اینکه رزمندگان ما با دست خالی و بدون تجربه جنگاوری به مقابله با استکبار پرداختند گفت: ما به دشمن ثابت کردیم هیچ قدرتی توان ایستادگی نظامی و مستقیم با ایران را ندارند.
برادر شهیدان کبیری ادامه داد: امروز عزت و افتخار ایران در دنیا عاملی شد تا قدرت‌های بزرگ جهانی با آگاهی به عجز از مقابله نظامی با ما، باب مذاکره را باز کنند، فارغ از اینکه این مذاکره به چه صورتی و با چه دستاوردهایی انجام شده، این نگاه مهم است که چرا با ایران شبیه مدل عراق و افغانستان رفتار نشد؟
وی اذعان کرد: استکبار جهانی در 8 سال دفاع مقدس دریافت اهرم نظامی هیچ کارایی برای زمین گیر کردن ایران ندارد؛ زیرا ما با مقاومت خود این موضوع را به آنها ثابت کردیم؛ امروز حتی با گذشت چندین دهه از آن دوران، اما آثار این ایستادگی در فکر و ذهن دشمن باقی مانده است.
سردار کبیری با اشاره به رسالت متولیان فرهنگی در پاسداشت و حفظ دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد: امروز رسالت و وظیفه متولیان فرهنگی منتقل کردن حماسه سازی‌های دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان به نسل‌های جدید است، تا بدانند این عزت و اقتدار امروز ایران حاصل ایستادگی و مقاومت بوده است.
وی افزود: در حال حاضر کشورهایی چون حماس و حزب الله لبنان، یمن، عراق و سوریه همه فرهنگ مقاومت را از ایران اسلامی الگو گرفته‌اند.
این برادر شهید در پایان ابراز کرد: فرهنگ مقاومت از بیان تجربه‌ها و ثبت خاطرات و دانش مقاومت به نسل جوان منتقل می‌شود و با مستندسازی تاریخ شفاهی دفاع مقدس می‌توان از محو و تحریف آنها در اذهان جلوگیری کرد.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان