۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تبیین سیره اخلاقی و زندگی امام محمد باقر در جامعه ضروری است
کد خبر: ۱۰۲۱۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

تبیین سیره اخلاقی و زندگی امام محمد باقر در جامعه ضروری است

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: کسانی که گاهی اسلام را به بی توجهی به علم و فناوری و نوآوری متهم می‌کنند به این علت است که از زندگی ائمه معصومین مانند امام محمد باقر (ع) بی اطلاع هستند.

تبیین سیره اخلاقی و زندگی امام محمد باقر در جامعه ضروری است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در خصوص سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: سیره وروش زندگی امام محمد باقر (ع) و تمام ائمه اطهار ما باید برای مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان تبیین شود.
وی در ادامه افزود: حضرت امام محمد باقر(ع) همیشه به دنبال علم و دانش بود و در این راه تلاش مضاعفی داشتند.
عباسی بیان داشت: افرادی که گاهی اسلام را بی توجه به علم و فناوری و نوآوری متهم می‌کنند به این علت است که از زندگی ائمه معصومین مانند امام محمد باقر (ع) بی اطلاع هستند.
وی خاطرنشان کرد: تعدا زیادی از روایاتی که در بحث خداشناسی، معادشناسی و سایر اعتقادات و همچنین در بحث اخلاق و روابط اجتماعی و در مورد احکام و وظایف دینی در دست ماست همه از این امام بزرگوار نقل شده است.
این کارشناس دینی ادامه داد: در مورد علوم روز، اختراعات و اکتشافات روایت‌های فراوانی از آن امام بزرگوار نقل شده و کتاب‌های احادیثی که به دست ما رسیده وبسیاری از آنها دست نخورده باقی مانده است.
وی تصریح کرد: از ویژگی‌های علم امامت این است که از وحی گرفته شده و ائمه چیزی از خود بیان نمی‌کردند و هر آن چه که می‌فرمودند همه از وحی الهی بود.
وی به حضور مدعیان دروغین اشاره کرد و گفت: مدعیان دروغین در این زمان مانند صوفیان، سلفی‌ها والقاعده وداعش همه به انحراف رفته اند زیرا جهل به جای علم وکوردلی را به جای بصیرت اشتباه گرفته اند.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان