۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فراخوان ثبت‌نام در کلاس «خلوت نیمایی» مرتضی امیری اسفندقه منتشر شد
کد خبر: ۱۰۱۹۴۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

فراخوان ثبت‌نام در کلاس «خلوت نیمایی» مرتضی امیری اسفندقه منتشر شد

«خلوت نیمایی» عنوان کارگاه آموزشی بررسی شگردهای سرایش و خوانش شعر نیمایی و پژوهش دربارۀ مکتب هنری شاعر بزرگ و دوران‎ساز سرزمینمان زنده‎یاد علی اسفندیاری معروف به «نیما یوشیج» است.

فراخوان ثبت‌نام در کلاس «خلوت نیمایی» مرتضی امیری اسفندقه منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، همزمان با آغاز سال تحصیلی نخستین کارگاه تخصصی شعر معاصر شهرستان ادب با عنوان «خلوت نیمایی» برگزار می‎شود.

«خلوت نیمایی» عنوان کارگاه آموزشی بررسی شگردهای سرایش و خوانش شعر نیمایی و پژوهش دربارۀ مکتب هنری شاعر بزرگ و دوران‎ساز سرزمینمان زنده‎یاد علی اسفندیاری معروف به «نیما یوشیج» است. نیما یوشیج شاعر بزرگ معاصر، بنیانگذار و پدر شعر نوی فارسی است؛ شعری که طرزی نو و تماشایی تازه در نگاه و نگارش شعر فارسی را پایه گذاشت و پس از خود نیما هم با چهره‎های درخشانی چون مهدی اخوان ثالث، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری و... ادامه پیدا کرد.

«استاد مرتضی امیری اسفندقه»، شاعر و پژوهشگر حوزۀ شعر نیمایی تدریس در سلسله کلاس‎های این کارگاه را بر عهده دارد. گفتنی‎ست مرتضی امیری اسفندقه با شعرهای نیمایی خود در چندین دفتر شعر، چهرۀ متمایز و از موفق‎ترین سرایندگان در حوزۀ شعر نیمایی است. بعضی از نیمایی‎های این شاعر شناخته‎شده پیش از انتشار در یک کتاب مستقل و فقط با درج در نشریات توانسته بود مورد توجه صاحب‎نظران و دوستداران شعر نو قرار بگیرد. از جمله نیماییِ «استادیوم» که سال‎ها پس از توفیقش برای نخستین‎بار در مجموعه‎شعر «کوار» همراه با چند نیمایی دیگر منتشر شد. اما بیشترینۀ شعرهای نیماییِ امیری اسفندقه در سال‎های اخیر در مجموعه‎هایی چون «ولی دوشنبه آه»، «دهلی ستاره بود»، «نماشم» و «گاهی خجالت می‎کشم از اینکه انسانم» منتشر شده است و مورد توجه شاعران و منتقدان قرار گرفته است.

از نیمۀ مهرماه امیری اسفندقه در مجموعه کلاس‎های «خلوت نیمایی» با خوانش، نقد و تحلیل آثار چهره‎های بزرگِ شعر نیمایی، به بازخوانی و بازشناسی پیشنهادها و مولفه‎های این مکتب هنری شعر معاصر می‎پردازد.  قابل توجه است که این کلاس‎ها دوشنبه عصرها از 13 مهر، در فصل پاییز در محل موسسه شهرستان ادب به نشانی سه راه طالقانی، روبروی سینما صحرا - پلاک 168 - طبقه چهارم برگزار خواهند شد.

شاعران جوان، دانشجویان و سایر علاقه‎مندان شعر نو و دوستداران ادبیات برای شرکت در این کلاس‎ها می‎توانند نهایتاً تا دهم مهر ماه از طریق سایت شهرستان ادب برای شرکت در این کلاس‎ها ثبت نام کنند. بدیهی‎است که شرکت در این کلاس‎ها منوط و مشروط به انجام فرایند ثبت‎نام اینترنتی است.

برای انجام فرایند ثبت‎نام روی این لینک کلیک کنید:

«فرم ثبت‎نام کلاس "خلوت نیمایی" مرتضی امیری اسفندقه»

انتهای پیام/

R33416/Pne

منبع: تسنیم- فرهنگی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان