۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیامک‌هایی که هنوز بابت سریال‌ ماه رمضان ۱۰۰ تومان از حساب کسر می‌کنند
کد خبر: ۱۰۱۴۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی

پیامک‌هایی که هنوز بابت سریال‌ ماه رمضان ۱۰۰ تومان از حساب کسر می‌کنند

سرویس‌ ارزش‌افزوده پیامکی درباره یکی از سریال‌های پربیننده ماه رمضان که هنوز فعال است و بابت هر پیامک ۱۰۰ تومان از حساب مشترکان کم می‌‌کند.

پیامک‌هایی که هنوز بابت سریال‌ ماه رمضان ۱۰۰ تومان از حساب کسر می‌کنند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی بازاری چند ده میلیونی از مشترکان تلفن همراه را در اختیار دارند.

همراه اول حدود 40 میلیون مشترک، ایرانسل حدود 25 میلیون و رایتل حدود 3 میلیون مشترک دارد که اغلب این مشترکان، روزانه پیامک‌های ارزش افروده با موضوعات مختلف سرگرمی، آموزشی، اطلاع‌رسانی و... را دریافت می‌کنند.

پیامک‌های ارزش‌افزوده نیز مانند پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی بدون درخواست مشترک ارسال می‌شوند، اما هزینه‌دار بودن تفاوت مهم این سرویس‌ها است.

این سرویس تازه اگرچه اغلب جامعه مخاطبان را درگیر خود کرده، اما قوانین آن هنوز برای اغلب مشترکان ناشناخته است و برای مثال گلایه‌هایی را بابت نحوه کسر هزینه ایجاد کرده است.

یکی از موضوعات جالب این سرویس‌ها، در سرویس پیامکی سریال دردسرهای عظیم اتفاق افتاده است.

این سریال پربیننده در ایام ماه رمضان پخش می‌شد و پس از پایان سریال، مشترکانی که عضویت در سرویس را لغو نکرده‌اند، هنوز پیامک‌های آن را دریافت می‌کنند و بابت هر پیامک مبلغ 100 تومان به حساب مشترک منظور می‌شود.

با وجود اتمام سریال، محتوای این سرویس که قرار است در ازای ارائه خدمت سودمندی هزینه‌ دریافت کند مورد سوال و ابهام است.

به گفته مشترک این سرویس، در زمان پخش سریال سوال‌هایی با موضوع پیش‌بینی سریال و اطلاعاتی درباره بازیگران آن ارائه می‌شد و این اواخر اطلاعاتی از بیوگرافی سایر بازیگران که حتی نقشی در سریال نداشته‌اند، پیامک شده است.

همین امر تایید می‌کند، همچنان که پس از پایان سریال دیگر محتوای ارزشمند چندانی برای ارائه باقی نمی‌ماند، وجود سرویس نیز ضرورتی ندارد و صرفا عدم خروج و عدم لغو سرویس از سوی مشترک، دلیل خوبی برای ادامه سرویس و کسب درآمد از این محل نیست.

شاید باور این موضوع سخت باشد، اما وجود این موارد عینی نشان می‌دهد که هنوز مشترکانی وجود دارند که نمی‌دانند چگونه سرویس‌ها را غیرفعال کنند و روزمرگی‌ و بی‌علاقگی مانع می‌شود که روش‌های غیرفعال‌سازی را جست و جو و درباره آنها کسب اطلاع کنند.

در نتیجه 2 ماه پس از پایان ماه رمضان هنوز روزانه چند پیامک 100 تومانی را دریافت می‌کنند و اگرچه ناراضی هستند اما با نارضایتی از کنار آن می‌گذرند.

این مورد و بسیاری موارد دیگر است که زمینه نارضایتی مشترکان را از سرویس‌های ارزش‌افزوده پیامکی رقم زده است.


انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان