۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در ۲۲۰ محله شهری و روستایی استان قزوین
کد خبر: ۱۰۱۳۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خبر داد

اجرای طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در ۲۲۰ محله شهری و روستایی استان قزوین

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در راستای جلوگیری از اعتیاد و کاهش آمار معتادان، ۲۲۰ محیط در قالب ۶۰۱ تیم در طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد، تحت پوشش قرار گرفته‌ است.

 اجرای طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در ۲۲۰ محله شهری و روستایی استان قزوین
فریده یوسفی پور، معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در راستای جلوگیری از اعتیاد و کاهش آمار معتادان، 220 محیط در طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد، تحت پوشش قرار گرفتند.


وی افزود: طرح اجتماع محور رویکردی است كه در آن همه فرایند مداخله و پيشگيري شامل تعیین مشکل، نيازسنجي، اولویت بندی، تعيين عوامل خطر، تعیین مداخله و پايش و ارزشيابي توسط اعضاي اجتماع كوچك همچون محله‌های شهری و روستایی، محیط‌های کار و محیط‌های آموزشی در كنار كارشناس تسهیل‌گر انجام می‌شود.
یوسفی پور با اشاره به اهداف اجرای این طرح بیان کرد: این طرح در راستای ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی جامعه، كاهش بروز و شیوع مصرف مواد اعتیاد آور در جامعه، افزايش و ارتقاء عوامل محافظتي در برابر اعتیاد و عوارض آن همچنین كاهش عوامل خطر در برابر اعتیاد اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، 174 تیم در محلات شهری، 207 تیم در محلات روستایی، 111 تیم در مهدهای کودک، 19 تیم در محیط‌های نظامی و 90 تیم در محیط‌های صنعتی و سازمانی تشکیل شدند.
معاون امور پیشگیری استان تصریح کرد: در مجموع 601 تیم در محیط‌های مختلف به اجرای برنامه‌های آموزشی و آگاه سازي، پژوهش، مهارت ‌پروري، حمايت ‌گيري، افزايش محيط حمايت‌گر، اقتدارافزايي و پرورش نيروي انساني متخصص پرداختند.
وی در ادامه عنوان کرد: ارائه مشاوره فردی در موسسات و مجتمع‌های طرف قرارداد در سطح شهرستان‌های استان، برگزاری مسابقات ورزشی، ارجاع افراد در معرض خطر به مراکز مشاوره و درمان اعتیاد، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری، احداث کتابخانه در محلات آسیب‌خیز توسط تیم‌های داوطلب، جذب همیاران جوان سلامت روان و آموزش به آنها در محلات تحت پوشش طرح اجتماع محور از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این طرح است. 
یوسفی‌پور ادامه داد: با همکاری و مساعدت ارگان‌های دولتی از جمله سازمان تبلیغات همچنین دهیار و شورای محله شینقر زمین مسکونی در حال ساخت جهت انجام فعالیت‌های محلی توسط افراد داوطلب محله شینقر اختصاص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: احداث حسینیه در محله چوبیندر توسط تیم‌های داوطلب محله با همکاری شورای شهر و شهرداری نیز یکی دیگر از اقدامات است.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرا شده در راستای این طرح گفت: اجرای برنامه‌های اشتغالزایی نظیر خیاطی و بافندگی برای خانواده‌های بی‌سرپرست و خانواده‌های معتادین بهبود یافته، ارائه مشاوره فردی در محیط‌های صنعتی، انجام تست ارزیابی سلامت روان برای پرسنل محیط کار و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از دستاوردهای بانوان محلات تحت پوشش طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد از دیگر فعالیت‌های انجام شده می‌باشد.
انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان