۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین از ويژگي‌هاي برجسته خبرنگار جايگاه بي‌طرفي اوست/ نباید اجازه داد حرفه خبرنگاری سهم الورود باشد
کد خبر: ۱۰۱۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين:

از ويژگي‌هاي برجسته خبرنگار جايگاه بي‌طرفي اوست/ نباید اجازه داد حرفه خبرنگاری سهم الورود باشد

خبرنگار در اين كسوت بايد مواظب باشد چراكه در تحليل‌ها مي‌تواند به يك نگاه درست دست يابد ولي اگر از حريم بي‌طرفي خارج شود قطع يقين اعتماد مردم را از دست مي‌دهد.

از ويژگي‌هاي برجسته خبرنگار جايگاه بي‌طرفي اوست/ نباید اجازه داد حرفه خبرنگاری سهم الورود باشد

صبح قزوین: به مناسبت گراميداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي و روز خبرنگار مراسمي از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و خانه مطبوعات استان قزوين در محل سراي سعد السلطنه قزوين بر گزار شد و از زحمات اصحاب قلم و رسانه تقديرشد.
در اين مراسم  محمد حسین شفيعي‌ها، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين بیان کرد: اساس موفقيت هر انساني در دست يافتن به اطلاعات دقيق، قابل اطمينان و تحليل صحيح است و اگر انسان اطلاعات موثقي نداشته باشد در تحليل‌ها دچار اشتباه خواهد شد وخبر نگاران در اين بين از جايگاه مهمي بر خور دارند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با اشاره به لزوم بی طرف بودن خبرنگار افزود: از ويژگي‌هاي برجسته خبرنگار جايگاه بي‌طرفي اوست، خبرنگار در اين كسوت بايد مواظب باشد چراكه در تحليل‌ها مي‌تواند به يك نگاه درست دست يابد ولي اگر از حريم بي‌طرفي خارج شود قطع يقين اعتماد مردم را از دست مي‌دهد.
وي ادامه داد: بايد توجه داشت هيچ مصيبتي بالاتر از اين براي جايگاه خبرنگار نيست كه اعتماد مردم سلب شود چراكه مردم خبرنگار را چشم و گوش خود تلقي كرده و در نگاه مسئولان اجرايي نيز خبرنگاران چشم و گوش آنها هستند و اين جايگاه ويژه است.
در ادامه اين مراسم، مسعود نصرتي شهر‌دار قزوين هم ضمن تبريك روز خبرنگار و لزوم هماهنگي بخش اطلاع رساني جهت آگاه سازي عموم از طرح‌ها و بر نامه‌هاي مجموعه شهرداري گفت: در سال جاري 400 ميليارد تومان در قالب مشاركت بخش خصوصي و جذب سرمايه‌گذار در شهر قزوين صورت مي‌گيرد كه ايجاد تحول در شهر را به دنبال دارد.

مطبوعات-23

نصرتي افزود: بودجه‌اي كه در سال 90 براي شهر قزوين به تصويب شورا رسيده 375 ميليارد تومان است كه از رشد بسيار بالايي برخوردار بوده است.
 

پاک آئین، مدیر کل وزارت ارشاد مطبوعات عنوان کرد: اقداماتی برای خبرنگاران صورت گرفته که نخستین آن تاسیس صنف روزنامه نگاری است البته این صنف مثل سایر اصناف ساماندهی نشده است  و از بهره برداری و اثر بخشی و هماهنگی لازم برخوردار نبوده و فقدان یک صنف است که به خاطر سیاست ناکام بوده است؛ کار روزنامه نگاری متعلق به اصحاب رسانه است که شامل رتبه بندی خبرنگاران و احراز هویت صنفی و حرفه ای خبرنگاران است.

وی افزود : نباید اجازه داد حرفه خبرنگاری سهم الورود باشد و به زودی هر کس را خبرنگار بدانیم که آن هم از طریق کارآموزی و آموزش لازم است؛ خبرنگار در روز تعطیل هم به رسانه مطبوع خود می رود بر همین اساس تلاش ها با شاخص های علمی و استاندارد صورت گرفته که مشابه سایر اصناف باشند از جمله صدور پروانه خبری،کارت خبری، نظارت های درون صنفی در جهت آموزش  و مهارت حرفه ای است.

مدیر کل وزارت ارشاد مطبوعات ادامه داد: دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها اقدام به برگزاری چندین دوره مدرسین روزنامه نگاری کرد تا افراد آموزشهای حرفه ای ببینند، که از جمله تاسیس سرای روزنامه نگاران ایرانی دولتمردان و خدمات رفاهی در این سرا می باشد.

پاک آئین خاطر نشان کرد: تاسیس جشنواره فصلی مطبوعات خبرگزاری که هم زمان با نمایشگاه مطبوعات بوده است و اکنون باید تفکیک شود و در جشنواره فصلی مطبوعات به منظور استعدادیابی، آثار خبرنگاران را ارزیابی می کند .

در پایان این مراسم علی علی محمدی رئیس خانه مطبوعات استان نیز گزارشی از برنامه های این خانه را برای مدعوین ارائه نمود و از برگزار کنندگان تقدیر کرد و اظهار امیدواری نمود هر سال شاهد  هر چه بهتر برگزار شدن روز خبرنگار باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان