۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پاسخ ارشاد به استفساریه سازمان امور مالیاتی درباره معافیت کتابفروشان
کد خبر: ۱۰۱۱۲۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پاسخ ارشاد به استفساریه سازمان امور مالیاتی درباره معافیت کتابفروشان

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از ارسال پاسخ وزارت ارشاد به استفساریه سازمان امور مالیاتی درباره معافیت مالیاتی کتابفروشان خبر داد.

پاسخ ارشاد به استفساریه سازمان امور مالیاتی درباره معافیت کتابفروشان

محمدرضا توکل صدیقی دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری صبح قزوین ‌، با اشاره به استفساریه سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به نامه سید‌عباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد برای معرفی کتابفروشان معاف از مالیات گفت:‌ وزارت ارشاد در نامه‌ای به این استفساریه پاسخ داد.

وی افزود:‌ در این نامه مستندات قانونی برای معرفی فهرست کتابفروشان و ناشران بهره‌مند از معافیت مالیاتی ارائه شده است،‌ هم‌چنین نامه وزیر ارشاد برای تفویض اختیار صدور مجوز کتابفروشی‌ها به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز به پیوست این نامه ارائه شد.

چندی پیش سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای فهرست اسامی 511 کتابفروش و 176 ناشر-کتابفروش را که عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هستند، برای برخورداری از معافیت مالیاتی به علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی ارائه کرد.

او در نامه خود به رئیس سازمان امور مالیاتی با استناد به دستورالعملی که اواخر سال 93 به امضای دو طرف رسیده بود، خواستار همکاری و انجام اقدامات لازم این سازمان برای برخورداری مشمولیت فهرست مذکور از معافیت مالیاتی مورد اشاره شده بود. اما چندی بعد،‌ این نامه از سوی رئیس سازمان مالیاتی برگشت داده شد و خواستار استفساریه‌ای برای آن شدند.

انتهای پیام/

R1013198/Pne

منبع: تسنیم- فرهنگی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان