۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تعطیلی کتاب فروشی‌ها در استان زنگ خطر است/ پرهیز از نگاه حاشیه‌ای به حوزه کتابخوانی
کد خبر: ۱۰۰۴۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تعطیلی کتاب فروشی‌ها در استان زنگ خطر است/ پرهیز از نگاه حاشیه‌ای به حوزه کتابخوانی

استاندار قزوین گفت: شایسته است جلسات مربوط به حوزه کتاب جدی‌تر و با انرژی و نشاط بیشتر برگزار و از داشتن نگاه حاشیه‌ای به آن اجتناب شود.

 تعطیلی کتاب فروشی‌ها در استان زنگ خطر است/ پرهیز از نگاه حاشیه‌ای به حوزه کتابخوانی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مرتضی روزبه، استاندار قزوین ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: داشتن نگاه برنامه محور به حوزه کتابخوانی بسیار مطلوب است.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تنها تعداد نسخ چاپی کتاب‌ها و یا پرفروش بودن آن نباید ملاک انتخاب قرار گیرد بلکه باید به کیفیت و محتوای کتاب‌ها نیز اهمیت داد و مطالب تاثیر گذار، مفید و سازنده را به عموم جامعه عرضه کرد.
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های زیادی در ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه علمیه وجود دارد که نشان‌دهنده ظرفیت بالای فرهنگی استان است که لزوم اهمیت بیشتر به این عرصه را آشکار می‌سازد.
روزبه تصریح کرد: شایسته است جلسات مربوط به حوزه کتاب جدی‌تر و با انرژی و نشاط بیشتر برگزار شود و از داشتن نگاه حاشیه‌ای به آن اجتناب کرد همچنین از ظرفیت خیرین در راستای ترویج و توسعه امر مطالعه بهره‌مند شد.
وی عنوان کرد: کتاب مقوله‌ای است که حوزه‌های ناشناخته و درهای ناگشوده بسیاری دارد زیرا کتابخانه در هر مکانی که احداث شود همانند چشمه‌ای می‌جوشد و در رفتار و منش افراد تاثیر می‌گذارد.
استاندار قزوین تاکید کرد: در این حوزه نباید از کودکان غافل شد زیرا لازمه داشتن ثمرات درخشان در هر کاری نهادینه کردن آن از زمان کودکی است.
این مسئول با پیشنهاد به مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مبنی بر برگزاری جلسه‌ای با کتابداران و مسئولین مدارس در آستانه سال تحصیلی گفت: نظام تربیتی ما باید به گونه‌ای باشد که از همان دوران کودکی و نوجوانی با تبیین اهمیت مطالعه و کتابخوانی نسبت به نهادینه کردن آن در دانش‌آموزان اقدام کند.
وی ادامه داد: مسئولان بیش از عموم جامعه به مطالعه نیاز دارند زیرا مشاهده می‌شود که در برخی جلسات نکات نو و ایده تازه ارائه نمی‌شود و فقط نقال سخن یکدیگر شده‌ایم لذا مسئولان، مطالعه را در برنامه روزمره خود قرار دهند که اگر خود اهل مطالعه باشند اثرگذاری آن بیشتر خواهد شد.
روزبه اظهار کرد: برگزاری جلسات نقد، برنامه مطلوبی است که باید به آن به عنوان یک فعالیت ماندگار نگاه کرد و بذر همه ایده‌ها در آن کاشته شود ضمن اینکه فقط به موضوعات مربوط به حوزه کتاب همچون معرفی کتاب، آموزش نویسندگی و آشنایی با مولفان پرداخته شود.
وی در ادامه تصریح کرد: برای اینکار پیشنهاد می‌شود دبیرخانه فعال با برنامه‌ای منظم و دقیق تشکیل شود تا با استمرار در فعالیت‌ها، موجب اثردهی و افزایش تعداد مخاطبان و علاقه‌مندان به مطالعه شود.
این مسئول با اشاره به لزوم برگزاری نشست با کتاب فروشان عنوان کرد: تعطیلی کتاب فروشی در استان در واقع زنگ خطری است بنابراین لازم است تا جلساتی با این افراد برگزار و به بررسی مشکلات و راهکارها پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: برای تحقق فرمایشات رهبری باید برنامه ریزی جامع و مدونی داشت زیرا برای تبدیل آن به برنامه اجرایی و عملیاتی به بازه زمانی طولانی نیاز است.
روزبه در پایان گفت: با برنامه‌ریزی، رشد کمی و کیفی و تحولات چشمگیری را در حوزه کتابخوانی شاهد خواهیم بود و برای موفقیت بیشتر به نوآوری، خلاقیت و ابتکار نیاز داریم.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان