۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حمایت از تولید ملی از مهم‌ترین ابعاد الگوی اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۱۰۰۱۶۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

حمایت از تولید ملی از مهم‌ترین ابعاد الگوی اقتصاد مقاومتی است

بسیج دانشجویی دانشگاه اشکذر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گفتمان‌سازی نبض توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور است، در این راستا حمایت از تولید ملی از مهم‌ترین ابعاد الگوی اقتصاد مقاومتی است.

حمایت از تولید ملی از مهم‌ترین ابعاد الگوی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش گروه دانشگاه صبح قزوین  از یزد، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اشکذر بسیج دانشجویی دانشگاه اشکذر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گفتمان‌سازی نبض توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور است، در این راستا حمایت از تولید ملی از مهم‌ترین ابعاد الگوی اقتصاد مقاومتی است.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

ایران عزیز در برهه‌ای بسیار حساس از تاریخ بلند و افتخارآمیز خود قرار گرفته است که در آن، تدبیر و ایستادگی بر حقوق مسلم ملی، می‌تواند تضمین کننده استقلال کشور باشد و در آینده جریان تولید و صادرات علم و فناوری در ایران را سهل و هموار سازد.

 

در این دوره حساس تاریخی، که رهبر معظم انقلاب برای غلبه بر فشارهای خارجی، ایده اقتصاد مقاومتی را به عنوان راه حل مقاوم کردن اقتصاد ایران در برابر تکانه هاو فشار‌های خارجی و داخلی مطرح کرده‌اند.

 

برای محقق شدن و به نتیجه رسیدن اقتصاد مقاومتی همانگونه که رهبرانقلاب اسلامی فرمودند: آرمان‌های انقلاب اسلامی و اهداف کلان جمهوری اسلامی تنها از راه تبدیل شدن به «گفتمان» محقق می‌شوند و باید با ارائه فکری منسجم و منظم و قابل دفاع مبتنی بر فرهنگ و اعتقادات کشور که از سوی رهبرانقلاب اسلامی تبیین ‌گردیده و محور فعالیت‌ها، تبلیغات و جهت‌گیری‌ها قرار می‌گیرد، به نظام مدیریتی و رسانه‌ای جهت دهیم گرچه اقتصاد مقاومتی هم با ریاضت اقتصادی و هم با اقتصاد بسته و حصارکشیده تمایزهای اساسی دارد اما این تفاوت‌ها به معنای تکیه بر دیگران و انتقال نقطه ثقل رشد اقتصاد به بیرون نیست بلکه حرکت به سمت تعاملات اقتصادی هدفمند با خارج باید در دل الگویی درون‌زا از رشد اقتصاد ملی صورت گیرد.

 

توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف، تغییر سبک زندگی، حمایت از تولید داخلی، توجه به کیفیت تولید و سایر عرصه‌های اقتصادی و سیاسی کشور بدون مشارکت هوشمندانه و فطری مردم و نخبگان می‌سر نخواهد گردید. با بررسی بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر، متوجه می‌شویم ایشان اهمیت و اولویت ویژه‌ای برای مسائل اقتصادی قائل شده‌اند.

 

این موضوع از چند جنبه مورد تاکید قرار گرفته است: اولا ما باید بتوانیم به سایر ملت‌های آزادیخواه جهان، نمونه‌ای از الگوی موفق پیشرفت مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی را نشان بدهیم، دوما توان نظام اسلامی در حل مسائل اقتصادی را به اثبات برسانیم و سوما بر تهدیدات دشمنان که به شدت معطوف مسائل اقتصادی شده است غلبه کنیم.

 

نظام جمهوری اسلامی به دلیل پیگیری آرمان‌های عدالت‌خواهانه، همواره مورد خشم و نفرت سلطه‌گران جهانی و در راس آن‌ها آمریکا قرار دارد.

 

این زورگویان برای تسلیم کردن ملت ما و پشیمان کردنمان از راهی که آمده‌ایم، انواع فشارهای سیاسی و فرهنگی را بر کشور ما وارد کرده‌اند که به طور خاص در این برهه‌ زمانی، تلاش‌های دشمنان معطوف مسائل اقتصادی شده است و کشور ما را مورد تحریم‌های مختلفی قرار داده‌اند.

 

برخی از مسئولان فکر می‌کنند این تحریم‌ها زودگذر است و به دنبال راه‌حل‌های کوتاه مدت برای پشت سر گذاشتن این دوران می‌گردند. غافل از اینکه تقابل ذاتی و دائمی میان جمهوری اسلامی و سلطه‌گران جهانی محدود به دوره‌ای خاص نخواهد بود و آن‌ها تا ملت ما را به طور کامل تسلیم نکنند، دست از دشمنی نخواهند کشید

 

در مقابلِ این مسئولان، عده‌ای از کار‌شناسان هم هستند که همواره الگوهای اقتصادی غربی را برای کشور تجویز می‌کنند و این الگو‌ها که مبتنی بر آزادسازی اقتصادی، جهانی شدن، پذیرش نظامات اقتصادی موجود و تقسیم کار جهانی، وابستگی به کشورهای ثروتمند و تلاش برای جذب سرمایه‌های خارجی به قیمت سازش با جنایتکاران و سلطه‌گران می‌باشد، نه تنها اهداف نظام جمهوری اسلامی را برآورده نخواهد کرد، بلکه بد‌ترین راه‌حل در چنین شرایطی است.

 

لزوم پی گیری «اقصاد مقاومتی» که باید در برگیرنده تمام امور اقتصادی کشور باشد. اهمیت این امر در چند سال اخیر و در پی بروز ناکارآمدی نظام اقتصادی سرمایه داری غرب افزون گردیده است.

 

لازمه ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی، تبیین این مفهوم و آگاهی‌بخشی در خصوص آن است و بدون مشارکت بدنه جامعه، تغییر سیاست‌های اقتصادی امری سخت و طاقت فرسا و همراه با هزینه‌های گزاف خواهد بود که این امر را می‌توان با مرور فعالیت‌های مختلف اقتصادی کشور و دلایل عدم پیشرفت آن بیشتر مشاهده نمود.

 

و در آخر دانشجویان انقلابی دانشگاه آزاد اشکذر در راستای حمایت ازاقتصاد مقاومتی وتولید داخلی، امر امام خود را مطاع می‌داند و اعلام می‌دارد از هیچ کوششی در راه تبدیل اقتصاد مقاومتی به گفتمان و فرهنگ عمومی جامعه دریغ نمی‌نمایند و لذا تلاش بی‌وقفه خود را در راه به سرانجام رساندن این امر انجام خواهد داد

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان