۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عنصر عاطفه کلیداصلاح بدرفتاری زوجین/ زوج های جوان آستانه صبر خود را بالا ببرند
کد خبر: ۱۰۰۱۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام دهنوی تاکید کرد:

عنصر عاطفه کلیداصلاح بدرفتاری زوجین/ زوج های جوان آستانه صبر خود را بالا ببرند

حجت الاسلام دهنوی، استاد مباحث اخلاقی و اعتقادی، تاکید کرد: عنصر عاطفه کلید اصلاح بد رفتاری زوجین است.

عنصر عاطفه کلیداصلاح بدرفتاری زوجین/ زوج های جوان آستانه صبر خود را بالا ببرند

به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام حسین دهنوی، در گفتگو با صبح قزوین، در خصوص سبک زندگی زوجین بیان کرد: یکی از راهکار های موفقیت در زندگی زناشویی، الگو گیری از عصمت و طهارت ائمه اطهار است و  در این خصوص روابط عاطفی، مهم ترین عنصری است که موجب می شود که زن و شوهر بد رفتاری های خویش را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: تعامل زن و  شوهر در محیط خانه، باعث ایجاد پیوند عاطفی می شو د و زوجین باید حقوق یکدیگر را رعایت کنند.

حجت الاسلام دهنوی در خصوص  ملاک های انتخاب همسر توصیه کرد: انتخاب همسر یکی از مهم ترین انتخاب های افراد در زندگی است.
آگاهی کامل از ویژگی های اخلاقی طرفین، شناخت کافی از نوع اخلاق فرد و خانواده شخص در انتخاب درست نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: هر شخصی باید با همتای خویش ازدواج کند تا در زندگی دچار مشکل نشود؛ بهترین گزینه برای انتخاب زوج، انتخاب از میان افرادی  است که جزو آشناهای خانودگی محسوب می شوند و در هنگام انتخاب همسر نباید به عشق های کاذب و گذرا توجه کرد.

این کارشناس مذهبی و مشاور خانواده هشدار داد: دوستی های خیابانی عامل به انزوا کشیده شدن جوانان است این روابط نامشروع، زندگی جوانان را به حاشیه می کشاند؛ جوانان باید توجه بیشتری در روابط و انتخاب های خود داشته باشند.

زندگی آرام و بی استرس نتیجه عمل به ارزش های اخلاقی است

حجت الاسلام دهنوی عنوان کرد: ما در اسلام 2 الگوی شاخص در زندگی موفق داریم که جوانان می توانند به سیره زندگی این بزرگان مراجعه نموده و راه درست برای تقویت بنیان خانواده را انتخاب کنند.

وی در ادامه گفت: این 2 زوج موفق حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) و همچنین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) هستند که عامل ارزش های اخلاقی و دینی هستند.

این کارشناس دینی و مذهبی در خصوص سبک زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: صداقت، عامل موفقیت این زوج در طول زندگی کوتاهشان بود.
اما این نکته را نباید فراموش کرد که داشتن صداقت دلیل بر این نیست که زوجین همه چیز را به یکدیگر بگویند.

وی افزود: ما در اسلام داریم که دروغ گفتن حرام است اما راست گفتن واجب نیست؛ در بعضی از موارد پنهان کاری موجب استحکام بنیان خانواده می شود.

حجت الاسلام دهنوی با بیان اینکه بی وفایی آفت زندگی های امروزی است تصریح کرد:  وفاداری از نظر خانم ها و آقایان متفاوت است و زوجین باید این را بدانند که برای یکدیگر امانتی الهی هستند و باید در کانون خانواده نسبت به هم وفادار باشند.

وی هشدار داد: خانم ها و آقایان باید در محیط کاری خویش با همکاران با احترام برخورد کنند زیرا صمیمیت های بی مورد، زمینه ای برای بی وفایی به همسر می شود؛ احترام یکی از ارزش های دینی است و بازتاب رفتار محترمانه به خود شخص بر می گردد.

این کارشناس مذهبی و مشاور خانواده تاکید کرد: به نیاز های یکدیگر در محیط خانواده توجه کنید، زیرا برآورده شدن نیاز ها باعث کاهش بد اخلاقی، پرخاشگری، بددهنی و غیره می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عوامل ساده و کوچکی موجب ایجاد مودت و آرامش در بستر خانواده می شود افزود: داشتن روابط عاطفی، با آرامش برخورد کردن با همسر، به استقبال همسر خود رفتن، پایین آوردن سطح توقعات مادی، از بین بردن چشم و هم چشمی ها، توجه به خواسته های منطقی یکدیگر، اقتدار دادن به مردان و غیره از جمله عوامل ایجاد آرامش در زندگی هستند.

حجت الاسلام دهنوی افزود: فداکاری از دیگر عوامل ارزشی است که در تمامی برهه های زمانی وجود دارد اما مصادیق آن متفاوت است؛ امروزه با توجه به شرایط جامعه باید فداکاری کرد و زوج های جوان باید آستانه صبر و تحمل خود در برابر مشکلات را بالاتر ببرند.

این کارشناس مذهبی و مشاور خانواده یاد آور شد: آقایان نیاز به اقتدار و مدیریت کردن خانواده دارند و خانم ها باید به مردان خود اقتدار دهند و نقش حمایتی آن ها را نادیده نگیرند.

حجت الاسلام دهنوی در پایان اظهار کرد: کانون خانواده، کانون بسیار ارزشمندی در اسلام است؛ روابط در محیط خانواده باید مدیریت شود و ابراز محبت زوجین به یکدیگر و استفاده از کلمات محبت آمیز موجب تثبیت این کانون می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان